Wednesday, 24 August 2011

Bicara hatiku...

Hmm..hari nie dah 24hb.8.11..brsamaan arie khmis,mggu depan dah nk ryer kn?tp ina x rayer pon..:)..k first skali nk citer aper yg trbuku at lam atie untuk arie nie..dr pg hgga lh skrg..(kul 9.30pm)..pg2 lg ina da trlentok kt lam kelas,knapa?? hihihi nie smue kes xtdo mlm le..korang jan salah anggp lak erk...bkn bt paper pon..tp mnjalankn amanah sbg sorang student..
sejak akhir2 nie..n tuk last week sblm cutie raya nie,memang jdual padat giler..msa mkn,tdo,mandi semua dh x mnentu...hihihi ngalahkan orang brpgkat tinggi sibuknyer an??...
tp mcm nie lh ina..khdpn sbg sorang pljr di institut nie byk mngjr ina untk hdup lebh brdikari,brtgjwb n blajr hdup dlm kesederhanaan...so kirenyer, kesempatang yg tlh dberikan untk bljr d cni byk mengjr n mengubah hdp ina....yelah kan..ina sedar,selama nie duduk dpn mak abh,ina mngaku ina seolah2 xpernh brsyukur gan apa yg tlh diberikan...hmmm, tp skrg..see..:) ina smkn dapt mngwl diri ina...
ok3..hihihi alamak,trmsuk lam sesi luahan perasaan lak..huhu brbalik sal td, harini kelas bjln spt biasa..hmmm tp yg xley blahnyer,bile der program dgr ceramah penyelidikan ke apa ke..ntah ler..luper lak..bab bkn xnk dgr,tp kiter gan xcukup tdonyer lg...plak kena dgr ceramah...adusss....sadis sgguh..kiri kanan lentok..
set!!! hrini mcm2 jdi..semuanyer gara2 assgnmnt..huhu semuanya dlm keadaan trtekan..kite pon fhm..kita pon sme but mls nk ambik pot..baik diam jer..=)
yg paling bestnyer arinie dapat brmesraan n dpt jdik plakon untuk keje khusus..jumper gan byk orang yg bkn calang2...first p tmu ramah staf kolej kediaman asrama..second, jmpe pnsyrh kesayangan..Dr. Ali b. Hj Mahmood...sporting n sgt sntai..ina tabik lah dgn Dr...sgt2 memahami n baik hati..:) terima ksh Dr...
bt kengkawan skmpln..lora,kaka ain n onjoi...syg korang semua..trima ksh sgt2 jdik ahli kmpln yg sgt2 brmcm2 ragam..huhuhu...
target!!! mlm nie..trpksa korbnkn msa tidur sekali lg untuk siapkan assgnmnt..xper!!! kuat ina!! kuat!!! :)..haaa luper lak..td der jmper someone yg sgt2 ina syg kt institut nie...sapa??? biarlh rhsia..but jgn pk ke lain erk...dia pompn n sgt2 memahami ina...syg die..:)..
hmmm ok lh..asernyer ckup stkt nie...nk cntinue bt koje g..sori erk...:) nnti der msa cntinue...slmt hri raye....tata..:) :-*

Monday, 22 August 2011

Everyday I Love You (lyrics)

Westlife - My Love (With Lyrics)

MAAAKKKKK!!!!!!.... :'(

Bila dahaga, yang susukan aku…..mak

Bila lapar, yang suapkan aku….mak

Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. ..mak

Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut….Mak

Bila bangun tidur, aku cari….mak

Bila nangis, orang pertama yang datang ….mak

Bila nak bermanja, aku dekati….mak

Bila nak bergesel, aku duduk sebelah….mak

Bila sedih, yang boleh memujukku hanya….mak

Bila nakal, yang memarahi aku….mak

Bila merajuk, yang memujukku cuma….mak

Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah….mak

Bila takut, yang tenangkan aku…..mak

Bila nak peluk, yang aku suka peluk….mak

Aku selalu teringatkan ….mak

Bila sedih, aku mesti talipon….mak

Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu…..mak

Bila bengang.. aku suka luah pada..mak

Bila takut, aku selalu panggil… “mmaaakkkk! “

Bila sakit, orang paling risau adalah….mak

Bila nak exam, orang paling sibuk juga…..mak

Bila buat hal, yang marah aku dulu….mak

Bila ada masalah, yang paling risau…. mak

Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni.. mak

Yang selalu masak makanan kegemaranku….mak

kalau balik ke kampung, yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk…..mak

Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku….mak

Yang selalu berleter kat aku…mak

Yang selalu puji aku….mak

Yang selalu nasihat aku….mak

Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk…..mak

Aku ada pasangan hidup sendiri….

Bila seronok, aku cari…….pasanganku

Bila sedih, aku cari……mak

Bila berjaya, aku ceritakan pada….pasanganku

Bila gagal, aku ceritakan pada….mak

Bila bahagia, aku peluk erat….pasanganku

Bila berduka, aku peluk erat….emakku

Bila nak bercuti, aku bawa….pasanganku

Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah…..mak

Bila sambut anniversary … Aku bagi hadiah pada pasanganku

Bila sambut hari ibu…aku cuma dapat ucapkan “Selamat Hari Ibu”

Selalu.. aku ingat pasanganku

Selalu.. mak ingat kat aku

Bila-bila… aku akan talipon pasanganku

Entah bila… aku nak talipon mak

Selalu….aku belikan hadiah untuk pasanganku

Entah bila… aku nak belikan hadiah untuk emak

Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya….

berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya…..

berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya……

berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya…….

berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya….

berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya…..

dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya……

Tanda Lelaki Benar-Benar Jatuh Cinta ,,,kihkihkih.. ^_^


Bila lelaki benar-benar jatuh cinta dan setia pada kekasihnya dengan ikhlas,perubahan sikapnya amat mengejtkan. Hati lelaki yang dianggap keras selama ini, tiba-tiba secara semulajadi menjadi selembut kapas apabila sudah jatuh cinta dengan relanya. Bahkan lelaki yang mabuk cinta sanggup berkorban dan buat apa sahaja untuk kekasihnya.Sekeras manapun hati lelaki ia akan mengalirkan air mata apabila hatinya dilukai. untuk melihat lelaki menangis amatlah payah.

Diantara tanda-tanda lelaki yang jatuh cinta dengan hebat ialah:
1. Dia bersungguh-sungguh melakukan sesuatu untuk kekasihnya dengan rela bukan kerana terpaksa.
2. Dia sentiasa ingin menghiburkan kekasihnya dan berubah menjadi orang yang kuat bercakap.
3. Dia banyak menasihati kekasihnya kerana dia amat menyayangi kekasihnya.
4. Dia berusaha mengongkong kebebasan kekasihnya kerana perasaan cemburunya yang meluap-luap.
5. Dia sentiasa takut kehilangan kekasihnya.
6. Dia sentiasa mengawasi pergerakan kekasihnya kerana dia sentiasa berasa curiga.
7. Dia tidak suka ada lelaki lain rapat dengan kekasihnya.
8. Dia mudah merasa cemburu dan sensitif apabila kekasihnya tidak menumpukan sepenuh perhatian kepadanya.
9. Adakalanya dia seperti seorang anak kecil yang meminta perhatian kerana dia mahu kekasihnya melayannya lebih dari orang lain.
10. Dia menjadi orang yang paling rajin dan sanggup membantu kekasihnya melakukan apa saja.
11. Dia pandai merajuk hati kerana ingin dipujuk oleh kekasihnya.
12. Dia akan mengelabah apabila kekasihnya berjauhan daripadanya terlalu lama.
13. Dia sentiasa mempastikan keselamatan kekasihnya.
14. Dia mementingkan kekasihnya daripada dirinya sendiri.
15. Dia kerap bertanya adakah kekasihnya mencintainya kerana dia merasa kasihnya lebih kuat daripada kekasihnya.
16. Dia tidak akan melayan perempuan lain yang tidak ada urusan penting dengannya.
17. Dia cuba meluangkan lebih banyak masa dengan kekasihnya walaupun terpaksa menunggu kekasihnya dengan sabar.
18. Dia membanggakan kekasihnya di depan orang lain.
19. Kalau ditinggalkan oleh kekasihnya, ia akan berasa serik dan tidak percaya dengan cinta perempuan lain namun dia sentiasa mengharap kekasihnya kembali kepadanya.
20. Apabila timbul orang ketiga, dia akan hilang akal dan sanggup berbuat apa saja untuk merebut kembali kekasihnya.
21. Dia menganggap kekasihnya sebagai orang yang paling dipercayainya dan sanggup menyerahkan harta walaupun nyawanya sendiri.
22. Dia tidak akan berlaku curang kepada kekasihnya namun jikalau dia dia berbuat demikian itu bererti hatinya belum 100 peratus mencintai kekasihnya.
23. Bukan semua lelaki sanggup menitiskan airmata hanya untuk seorang perempuan. HARGAILAH MEREKA